Saturday, January 2, 2010

.:. Ribathul Ukhuwwah .:.

Salam'alayk kepada sahabat2 semua...

Moga ukhuwwah ini akan terus berkekalan keranaNya...


Mari bersama Perbaiki diri. Tingkatkan ukhuwwah, amal, kefahaman Islam kita. InsyaAllah, Islam akan bangkit semula dengan kesungguhan yang ditunjukkan...


Jazakumullah kpd ikhwah yang sungguh laju gerak kerja nya atas video ini...

Kepada sahabat2 seperjuangan di luar sana, marilah kita sama2 rapatkan saf antara kita...
Elakkan segala perasaan dan perlakuan yang mampu memalit kekotoran pada ikatan persaudaraan kita...
Jika ada yang terasa atau tersinggung, segeralah bermaaf-maafan dan kembali kepada Allah dengan bertaubat, berdoa kepadaNya
Moga-moga kita semua akan kembali bersatu dan berjuang atas nama satu akidah dengan hati yang bersih. ameen

Mari renung pesanan Uwaisal Qarni yang berbunyi :

Oleh kerana aku terlalu mengerjakan amar ma’ruf nahi mungkar aku kehilangan kawan. Biar hilang kawan kerana perjuangan, tetapi jangan hilang teman seperjuangan.
Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwa ragaku, seakan-akan aku mencintai sanak saudaraku. Sahabat yang baik adalah yang sering sejalan denganku dan yang menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati. Aku selalu berharap mendapatkan sahabat sejati yang tidak luntur, baik dalam keadaan suka atau duka. Jika itu aku dapatkan, aku berjanji akan selalu setia padanya.
Salam Perjuangan!



No comments: